Kanske inte den bästa mät metoden

2023-12-05 i Allmänt

Måttband så kallad Talmeter med "flärp" är kanske ett strå vassare.

Alla kan mäta
Det kanske är en lätt överdrift, men de allra flesta boulespelare behärskar mätandets ädla konst, ja till och med kanske det är ett krav vi ska kunna ställa på en tävlingsspelare i boule. Under många år har det varit svårt att rekrytera mätdomare som kan utföra uppgiften så bra som vi önskar och vi lämnar nu konceptet med mätdomare och låter det vara en uppgift vi hjälps åt med. För den som har varit med länge inom ”boulesvängen” är det här inget nytt. Tidigare var det vanligt förekommande att man hjälptes åt och redan idag sker det relativt frekvent. Därmed är det första du ska göra under SM när du behöver hjälp att avgöra vilket klot som leder, be någon av spelarna runt omkring att mäta. Eftersom inga matcher spelas med tidsbegränsning kommer det att vara helt problemfritt för den som är behjälplig, då det värsta som kan hända är att spelarna i övrigt får vänta lite längre.

BK Knuff - Boule Bengt Hallström 30271 Halmstad

Tel: 070-3562055 E-post: bengthallstrom16@gmail.com